“Basaalcelcarcinoom snel en effectief weggehaald”
Gert-Jan van der Weel (55) kreeg van de dermatoloog te horen dat hij een verdacht plekje op zijn neus had. De biopt toonde aan dat het huidkanker was. Het moest weggehaald worden door een plastisch chirurg. Omdat de wachttijd in de reguliere zorg lang was en zijn vakantie eraan kwam, klopte hij aan bij MedCentric. Met één telefoontje was de afspraak voor de behandeling snel gemaakt.
Waarom heeft u gekozen voor MedCentric om uw basaalcelcarcinoom weg te laten halen?
“Als je te horen krijgt dat je een basaalcelcarcinoom hebt, dan wil je dat zo snel mogelijk laten weghalen. De wachttijd in het ziekenhuis was lang. Bij MedCentric werken dezelfde plastisch chirurgen als in het ziekenhuis. Een kennis van mij heeft bij MedCentric gewerkt en daarom wist ik dat ze flexibeler waren en wat meer ruimte boden in behandelopties.”
“Ik wilde ook baas blijven over mijn eigen agenda”
Werd de plastische ingreep vergoed door uw zorgverzekaar?
“Ik heb mijn verzekering gebeld en vanuit mijn polis kon een deel worden vergoed, maar ik moest ook een deel zelf betalen omdat ik mijn eigen risico nog niet gebruikt had. Mijn verzekering had geen contract met MedCentric, maar dat lost MedCentric dan netjes op. Ik wilde zo snel mogelijk van de basaalcelcarcinoom af, wilde er niet in mijn vakantie nog mee zitten. Ook wilde ik baas blijven over mijn agenda. Ik werk als supervisor in de ploegendienst en ben vanuit die functie ook belast met verzuimbeheersing. Dan moet je natuurlijk ook zelf het goede voorbeeld geven. En wat mensen vaak niet weten is dat je met je werkgever vaak nog wel iets kunt regelen met betrekking tot de eigen bijdrage als je ergens anders eerder terecht kunt.”
“Bij MedCentric ben je geen nummer”
Hoe heeft u de behandeling voor het weghalen van uw basaalcelcarcinoom bij MedCentric ervaren?
“Aan de hand van het medisch dossier van de dermatoloog was het vrij snel duidelijk wat de bedoeling was, dus een uitgebreid intakegesprek was niet meer nodig. Er werd direct een afspraak ingepland voor de behandeling. Bij binnenkomst in de kliniek werd ik allervriendelijkst ontvangen. Het is kleinschalig en je bent geen nummer. Voorafgaand aan de behandeling heb ik een toestemmingsverklaring moeten tekenen en een vragenlijst moeten invullen.”
“Ik had het gevoel alsof mijn neus van rubber was”
“Vervolgens kreeg ik een intakegesprek met de plastisch chirurg E. Askarizadeh die de ingreep ging uitvoeren. Hij legde mij precies uit wat hij ging doen, hoe hij het ging doen en waarom hij het zo ging doen. Hij heeft afgetekend wat hij weg ging halen en de hele procedure werd met mij doorgenomen. Het was een plekje van 4 mm maar er moest ruim rond het plekje worden gesneden om alle kwaadaardige cellen weg te halen. In de operatiekamer kreeg ik lokale verdoving en mijn gezicht werd helemaal afgedekt met uitzondering van het te behandelen gedeelte. Ik kon net tussen een kiertje door een beetje meekijken. Ik voelde niets, maar hoorde wel alles. Ik had het gevoel alsof mijn neus van rubber was. Het was een kleine en pijnloze ingreep. Je ligt er natuurlijk niet voor je plezier maar alles is heel goed gegaan en je wordt vriendelijk behandeld. Na de ingreep ben ik gewoon naar huis gereden met de auto. Het stukje dat ze hebben weggesneden is direct na de ingreep op maandag doorgestuurd naar het laboratorium om te onderzoeken of ze alles hebben weggesneden. Op vrijdag kreeg ik al de uitslag van MedCentric dat alles oké was.”
Hoe vond u de algehele dienstverlening bij MedCentric?
“Heel prettig eigenlijk. Van begin tot eind. Het contact zoeken was heel makkelijk. Er werd direct begrepen wat ik wilde en waarom ik dat wilde. Ik kon er snel terecht en de informatie was duidelijk. Het is een verschil met de ziekenhuiszorg, dat statischer is en waarbij je je meer een nummer voelt.”
Zou u MedCentric aanraden bij uw vrienden- en kennissenkring?
“Jazeker. De expertise is hetzelfde als in een ziekenhuis. Bij een privékliniek als MedCentric word je snel geholpen. Als mensen een bepaalde operatie moeten ondergaan, moeten ze vaak lang wachten. Zeker nu met corona zijn de wachttijden voor operaties nog langer geworden omdat ze worden uitgesteld. Bij MedCentric kun je voor veel meer terecht dan alleen borstoperaties of het wegwerken van rimpels. Het is zeker het overwegen waard.”
Bent u na het lezen van het verhaal van Gert-Jan benieuwd wat MedCentric voor u kan betekenen?
De plastische chirurgen van MedCentric geven u graag een passend advies over wat zij voor u kunnen doen. Bel 0113-237620 voor een afspraak, stuur een e-mail naar info@medcentric.nl of vul het contactformulier in op onze website. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.